måndag 9 maj 2011

Påsk


På den här LOn har jag försökt att lösa två saker som jag har funderat på ett tag.
Det ena är att jag har svårt att få en LO snygg med många foton på. Enkelfoto-LOs är lättast för mig, men ibland vill man ju ha med många bilder ändå! Därför har jag gjort en dubbel-LO där vänstersidan är lite mer pyntad och där fokus ligger på det bästa fotot av dem jag vill använda, och högersidan är mer en samling av resten av fotografierna. Det kändes som en enkel och bra lösning, och jag kommer att använda det sättet fler gånger.
Det andra "problemet" är hur man scrappar återkommande händelser som årshögtider av olika slag. Texten blir lätt en lista på de saker man gjorde den dagen, och det kan vara ganska ointressant. Särskilt om man gjorde ungefär samma saker året innan! Så på den här LOn kommer alla foton från samma tillfälle- påskafton 2010- men texten handlar om hur vi bygger upp våra gemensamma traditioner i vår familj, och att äggfärgning har blivit en tradition nästan utan att vi märkte det.


Another attempt to tackle the "lots of photos"-problem. I made one singlephoto-LO and one with just a lot of photos. This is from last easter, but I journal about building traditions in our family (like egg-coloring).

Inga kommentarer: