onsdag 11 maj 2011

Friendship


Det här är en layout skapad efter en utmaning på BPC under National Scrapbooking Day, som var den 7 maj. Temat var "think out of the box"- populärt tema när man skapar...- och i det här fallet betydde det att tänka utanför bakgrundsarket när man scrappar. T.ex. genom att lägga en pappersremsa på tvären som sticker ut på båda sidor om kartongarket.

Så här blev min variant av det hela. Bilderna föreställer mina barn och deras närmaste vänkrets- i stort sett alla vännerna är med här- där alla känner varandra. Det är så tryggt och så roligt att mina barn finns med i ett sammanhang. Eftersom många av barnen inte hör till min familj så är en stor del av layouten vit!

Rutorna är ihophäftade med häftklamrar, men de sitter också på ett kartongark som jag har skurit ut i rätt form, det skulle bli för vingligt annars. Alltihop ryms inom 12x12 tum, och går ned i en plastficka, så helt utanför den lilla lådan är det ju inte.

Inga kommentarer: